Актуальність розробки. Створенням та функціонуванням УВУПО забезпечено доступність післядипломної освіти вперше, в період COVID-19 та, надалі, в умовах війни, коли організація освітнього процесу набула відповідної складності. Цифрова екосистема стала інструментом для інтеграції різноманітних цифрових ресурсів, тим самим підтримуючи неперервність освіти – що можна вважати системним внеском педагогів університету в освіту України. Завдяки цифровій екосистемі забезпечується навчання педагогів, навіть у регіонах, що перебувають у зоні бойових дій чи тимчасово окупованих територіях, надаючи можливість отримувати освіту за будь-яких умов.
Забезпечення слухачів університету сучасними знаннями та практичними навичками дозволило їм ефективно впроваджуючи цифрові технології, використовувати знання з психології та управління, професійні навички та андрагогічні підходи в професійній діяльності в різних регіонах України.
Що свідчить про позитивний вплив на освіту нашої держави в сенсі розроблення науково-методичного супроводу для різних форм навчання (традиційної, дистанційної та змішаної) та формування досвіду організації та управління освітнім процесом в кризових умовах. Зазначене підтверджується також тим, що слухачі отримали психологічну підтримку – забезпечення стабільності в їх роботі здійснювалось шляхом психологічних консультацій та ознайомлення з практичними інструментами зниження стресу. Процес формування компетентностей слухачів курсів підвищення кваліфікації здійснювався відповідно до вимог цифрової трансформації суспільства – завдяки оновленим освітнім програмам вони освоювали цифрові інструменти, які вони передавали своїм колегам і учням. Організаційно-управлінські підходи безперервного навчання педагогів та управлінського складу закладів освіти з усієї країни дозволила їм адаптуватися до нових умов і забезпечити якісне навчання своїм учням/студентам, навіть під час воєнних дій.
Інновацією в системі освіти України можна вважати унікальність автентичної платформи Adult Learning, яка є адаптивною до потреб дорослих слухачів, що є особливою складністю для післядипломної освіти. Інноваційним є формат об’єднання викладачів та експертів для наукової комунікації й створення якісного навчально-методичного контенту є віртуальні кафедри. До освітніх інновацій також можна віднести Експірієнс-хаб як платформу для обміну передовим педагогічним досвідом і підтримки впровадження інновацій у практику.
Масштаб впливу: за період виконання дослідження на трансформацію професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників із застосуванням моделей і технологій відкритого університету післядипломної освіти були спрямовані такі форми організації навчання:
- курси підвищення кваліфікації за державним замовленням (15 тис. осіб);
- курси підвищення кваліфікації за кошти фізичних і юридичних осіб (понад 1700 осіб);
- курси за програмами підвищення кваліфікації відкритого університету (понад 2500 осіб),
- вебінари волонтерських акцій «Переможні обрії освіти» (2022р.), «Освітня ватра перемоги» (2023р.) (усього близько 10 тис. 500 осіб).
Загальна кількість педагогічних і науково-педагогічних працівників, які взяли участь у навчанні за різними моделями, становить близько 40 тис. з усіх регіонів України та м. Києва. Особливу увагу було приділено індивідуальній траєкторії професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників із переміщених закладів освіти та деокупованих територій.
Нагороди та визнання: Диплом І ступеня «За кращу наукову розробку» – Кириченко М. О., Сорочан Т.М., Карташова Л. А.) (http://uvu.org.ua/)
Зазначене підкреслює роль відкритого університету післядипломної освіти як лідера у трансформації освіти, в умовах якого створюються нові можливості для професійного зростання педагогів України навіть у найскладніші часи.
Кафедра психології управління
(завідувач кафедри – Олена Іванівна Бондарчук, докт. психол. наук., професор, заслужений працівник освіти України)
Протягом останніх кількох років опікується психологічним забезпеченням професійної діяльності фахівців в кризових умовах сьогодення, розробляє та впроваджує освітні програми курсів (спецкурсів) підвищення кваліфікації, спираючись на новітні досягнення психологічної науки і практики.
У результаті було реалізовано практичні семінари, конференції, тренінги, вебінари для освітян, як-то «Ставлення до учасників освітнього процесу як показник психологічного благополуччя педагогічних і науково-педагогічних працівників», «Психологічні особливості розвитку особистісного потенціалу керівників та педагогічних працівників освіти в умовах запровадження інклюзивного навчання» тощо, які сприяють підвищенню їхнього професіоналізму та ефективності, збереження психологічного здоров’я та благополуччя.
Здійснювався супровід цільового проєкту «Безпечне освітнє середовище учасників освітнього процесу» у багатьох закладах освіти України на базі хмарного сервісу «Універсал-4 онлайн» (в межах Всеукраїнського експерименту «Управління проєктами особистісного розвитку учнів у освітньому середовищі ОТГ», Наказ МОН України від 21.03.2019 № 387).
Під час широкомасштабного вторгнення кафедра долучилася до надання психологічної підтримки освітянам, для чого було проведено серії міжнародних вебінарів: «Психологічна підтримка особистості в умовах війни» (Україна-Польща, квітень-травень 2022 р.) в межах акції ЦІПО ДЗВО УМО «Переможні обрій освіти» та і «Психологічне здоров’я особистості в умовах війни і повоєнний час» (Україна-Польща-Ізраїль, 2023 р.) в межах акції ЦІПО «Освітня ватра перемоги».
Сторінка кафедри на сайті ДЗВО “УМО”
Довідка впровадження Козакова С.В.
Довідка впровадження Киричук В.О.
Довідка впровадження Москальова А.С.
Довідка впровадження Гордієнко Н.В.
Довідка впровадження Козакова С.В.
Довідка впровадження Киричук В.О.
Довідка впровадження Киричук В.О.
Довідка впровадження Москальова А.С.
Довідка впровадження Гордієнко Н.В.
Довідка впровадження Прокопенко О.А.
Довідка впровадження Бондарчук О.І.
Довідка впровадження Бондарчук О.І.