Український відкритий університет післядипломної освіти

Learning Management System adult learning

Відтворити відео

ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ВІДКРИТОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ (УВУПО)

Актуальність розробки. Створенням та функціонуванням УВУПО забезпечено доступність післядипломної освіти вперше, в період COVID-19 та, надалі, в умовах війни, коли організація освітнього процесу набула відповідної складності. Цифрова екосистема стала інструментом для інтеграції різноманітних цифрових ресурсів, тим самим підтримуючи неперервність освіти – що можна вважати системним внеском педагогів університету в освіту України. Завдяки цифровій екосистемі забезпечується навчання педагогів, навіть у регіонах, що перебувають у зоні бойових дій чи тимчасово окупованих територіях, надаючи можливість отримувати освіту за будь-яких умов.

Забезпечення слухачів університету сучасними знаннями та практичними навичками дозволило їм ефективно впроваджуючи цифрові технології, використовувати знання з психології та управління, професійні навички та андрагогічні підходи в професійній діяльності в різних регіонах України. 

Що свідчить про позитивний вплив на освіту нашої держави в сенсі розроблення науково-методичного супроводу для різних форм навчання (традиційної, дистанційної та змішаної) та формування досвіду організації та управління освітнім процесом в кризових умовах. Зазначене підтверджується також тим, що слухачі отримали психологічну підтримку – забезпечення стабільності в їх роботі здійснювалось шляхом психологічних консультацій та ознайомлення з практичними інструментами зниження стресу. Процес формування компетентностей слухачів курсів підвищення кваліфікації здійснювався відповідно до вимог цифрової трансформації суспільства – завдяки оновленим освітнім програмам вони освоювали цифрові інструменти, які вони передавали своїм колегам і учням. Організаційно-управлінські підходи безперервного навчання педагогів та управлінського складу закладів освіти з усієї країни дозволила їм адаптуватися до нових умов і забезпечити якісне навчання своїм учням/студентам, навіть під час воєнних дій. 

Інновацією в системі освіти України можна вважати унікальність автентичної платформи Adult Learning, яка є адаптивною до потреб дорослих слухачів, що є особливою складністю для післядипломної освіти. Інноваційним є формат об’єднання викладачів та експертів для наукової комунікації й створення якісного навчально-методичного контенту є віртуальні кафедри. До освітніх інновацій також можна віднести Експірієнс-хаб як платформу для обміну передовим педагогічним досвідом і підтримки впровадження інновацій у практику.

Масштаб впливу: за період виконання дослідження на трансформацію професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників із застосуванням моделей і технологій відкритого університету післядипломної освіти були спрямовані такі форми організації навчання: 

  • курси підвищення кваліфікації за державним замовленням (15 тис. осіб); 
  • курси підвищення кваліфікації за кошти фізичних і юридичних осіб (понад 1700 осіб); 
  • курси за програмами підвищення кваліфікації відкритого університету (понад 2500 осіб), 
  • вебінари волонтерських акцій «Переможні обрії освіти» (2022р.), «Освітня ватра перемоги» (2023р.) (усього близько 10 тис. 500 осіб). 

Загальна кількість педагогічних і науково-педагогічних працівників, які взяли участь у навчанні за різними моделями, становить близько 40 тис. з усіх регіонів України та м. Києва. Особливу увагу було приділено індивідуальній траєкторії професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників із переміщених закладів освіти та деокупованих територій.

Нагороди та визнання: Диплом І ступеня «За кращу наукову розробку» – Кириченко М. О., Сорочан Т.М., Карташова Л. А.) (http://uvu.org.ua/)

Зазначене підкреслює роль відкритого університету післядипломної освіти як лідера у трансформації освіти, в умовах якого створюються нові можливості для професійного зростання педагогів України навіть у найскладніші часи.